SNY

28.07.2012 19:05

"V hlubokém spánku nejsou myšlenky, a tak není ani svět. Ve snu a bdělém stavu myšlenky jsou, a tak se objevuje také svět. Jediný rozdíl mezi snem a bdělým stavem je ten, že sen je krátký a bdění dlouhé." *** Šrí Ramana Maharši

Co je sen, odkud přichází? Co nám napovídá? Objektivně tělo upadá do klidného a nevědomého stavu. Subjektivně si mysl přestane být vědoma spícího těla a produkuje sny. Sny jsou rozličné představy vytvořené myslí bez závislosti na smyslovém vnímání, kdy se tělo oddává odpočinku, a stejně tak mysl přehrává určité vjemy a svým zvláštním způsobem se tak očišťuje. Příběhy jsou tak zvláštně překroucené vlastní zážitky. Běžný sen je tedy pouze představou vytvořenou odpočívající myslí. Nic víc a nic méně. Sny máme patrně proto, aby se mysl sama zabavila a nechala tělo alespoň chvíli odpočívat.
Během svého života jsem měl několik snů, které by se daly označit za mystické. Prožil jsem v nich určité situace, jejichž znalost mi byla na duchovní cestě k velikému užitku. Ten správný užitek jsem musel najít však sám, v pravý čas, spojením prožitků s mnoha radami mudrců. To ovšem neznamená, že příběhy, které jsem ve snech prožil, byly pravdivé. Byly to však velice zajímavé a důležité stavy a situace, jejichž znalost bych patrně jiným způsobem nebyl schopen tak snadno obdržet. 
Odkud se tyto příběhy vzaly, to nejsem schopen říci. Je těžké přesně určit, jak do tvorby představy v mysli zasahují nepřirozené jevy. Těžko odhalíme, zda jsou geneticky zakódované či předávané nějakým mimosmyslovým mechanismem. Je však nutné pochopit, že ať se v představě objeví cokoli, je to jen pomíjivá myšlenka, obraz. Důležité je nalézt své pravé Já, zdroj a pozorovatele všech myšlenek a příběhů, a v něm setrvávat v naprostém klidu.
____________________________________________________________________________